Assemblea di Banca Monte dei Paschi di Siena: deliberata la ricostituzione del Collegio Sindacale e la fusione per incorporazione di società già interamente possedute

29/03/2010 13:30

It may be unlawful to distribute this Press Release in certain jurisdictions. This press release is not for publication or distribution, directly or indirectly, in or into the United States (including its territories and dependencies, any State of the United States and the District of Columbia), Canada, Japan or Australia. This press release does not constitute or form a part of any offer or solicitation to purchase or subscribe for securities in the United States, Canada, Japan or Australia. The securities of MPS will not be registered pursuant to the United States Securities Act of 1933 (the “Securities Act”), and may not be offered, sold or delivered in the United States or to, or for the account or benefit of, U.S. persons (as such term is defined in Regulation S under the Securities Act), except pursuant to an exemption from such registration requirements. There will be no public offer of securities in the United States

Siena. L’Assemblea ordinaria della Banca Monte dei Paschi di Siena S.p.A., presieduta da Giuseppe Mussari, ha oggi deliberato, su proposta della Fondazione Monte dei Paschi, di nominare Paola Serpi in qualità di Sindaco effettivo e Francesco Bonelli in qualità di Sindaco supplente: si è così ricostituito il Collegio Sindacale nel numero previsto dallo Statuto di tre membri effettivi e due supplenti.

L’Assemblea ha poi approvato, in sede straordinaria, le operazioni di fusione per incorporazione in Banca Monte dei Paschi di Siena delle società Antenore Finance S.p.A., Theano Finance S.p.A., MPS Banca Personale S.p.A., MPS Sim S.p.A, Siena Mortgages 00 1 S.p.A. e Ulisse S.p.A. in liquidazione in Banca Monte dei Paschi di Siena, già interamente possedute.